Κυριακή, 18 Οκτωβρίου 2015

Μαθαίνω για το πρόσωπό μου


Ένας παράξενος επισκέπτης (κυκλαδικό ειδώλιο) εμφανίζεται στην τάξη μας. Δεν έχει στόμα να μας μιλήσει, δεν έχει αυτιά να μας ακούσει ούτε μάτια να μας δει. Έχει μόνο μύτη και μυρίζοντας προσπαθεί να επικοινωνήσει μαζί μας. Τον ονομάζουμε "Λάκη αγαλματούλη" και ζωγραφίζουμε τα μέρη του προσώπου του που  λείπουν.

 Στη συνέχεια κρατώντας λευκές μάσκες που έχουν μόνο μύτη προσπαθούμε να νιώσουμε σαν αυτόν. Γινόμαστε σιωπηλοί άνθρωποι με λευκά πρόσωπα.


Eπικοινωνούμε μεταξύ μας ανεβοκατεβάζοντας τις μύτες μας. Είμαστε θλιμμένοι. Ξαφνικά μας έρχεται μια ιδέα. Να ζωγραφίσουμε στις μάσκες μας μάτια, στόμα, μάγουλα, φρύδια...



Η παραπάνω δραστηριότητα είναι εμπνευσμένη  από το  βιβλίο της Κατερίνας Ανωγιαννάκη "Γνωρίζω το σώμα του μέσα από την τέχνη" εκδ. μεταίχμιο.

Στη συνέχεια τα νήπια μαθαίνουν για τα μαλλιά και τα επαγγέλματα που συνδέονται με τη φροντίδα τους (κουρέας, κομμώτρια), ασχολούνται με το μάτι, παίζουν το παιχνίδι του τυφλού που οδηγείται στο χώρο από ένα παιδί που τον βοηθά και συνειδητοποιούν το χρώμα των δικών τους ματιών μέσα από παιχνίδια. Επίσης μαθαίνουν για τον οφθαλμίατρο και συνεχίζουν με τη μύτη, την αίσθηση της όσφρησης και το επάγγελμα του ωρυλά. Στη συνέχεια ανακαλύπτουν λέξεις για το πρόσωπο που αρχίζουν από Μμ (μαλλιά, μάτια, μύτη). Ακολουθούν παιχνίδια οπτικής και ακουστικής διάκρισης για το Μμ και το Φφ.



                                           

Το σχήμα του ματιού μας παραπέμπει στον κύκλο και την σφαίρα και κάνουμε παιχνίδια οπτικής διάκρισης του κύκλου στο περιβάλλον μας. Τα νήπια ανακαλύπτουν μεγάλο αριθμών κυκλικών αντικειμένων (φεγγάρι, νόμισμα, ρόδα, πορτοκάλι, πλανήτη κ.α) και τα ζωγραφίζουν. Παράλληλα ασχολούμαστε με τα αστεία πρόσωπα του P. Picasso και τα σχετικά με τον κύκλο κυβιστικά έργα τέχνης του Kandinsky.

Παζλ που τα νήπια συνθέτουν στον υπολογιστή




Ταξινόμηση μικρών και μεγάλων κύκλων

Ολοκληρώσαμε την ενότητα για το πρόσωπο συζητώντας για το στόμα, τα χείλια,τη γλώσσα και τη στοματική υγιεινή. Διαβάσαμε τον Σοκολάκη και τη Ζαχαρούλα. Τα νήπια ζωγράφισαν τους ήρωες του παραμυθιού. Στη συνέχεια κατασκεύασαν κούκλα δόντι και τη ζωντάνεψαν...


 









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου