Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020

Στα χρώματα του φθινοπώρου και κάποια φρούτα του...

Την εβδομάδα που πέρασε μας απασχόλησαν τα φρούτα που ωριμάζουν το φθινόπωρο. Τα νήπια έφεραν φρούτα στο σχολείο, παρατήρησαν και περιέγραψαν εικόνες, ήρθαν σε επαφή με πίνακες ζωγραφικής, τραγούδησαν, έπαιξαν "τα μήλα" στην αυλή, έκαναν κατασκευές και "πάτησαν" σταφύλια. Παράλληλα έμαθαν για το ορθογώνιο παραλληλόγραμμο,  το γράμμα Φφ, άκουσαν παραμύθια και έφτιαξαν ιστορίες με ήρωες σχήματα.
                                                      
                                            Δραστηριότητες
  • Τα νήπια ταξινόμησαν φρούτα με κριτήριο το μέγεθος (μεγάλα, μεσαία, μικρά), το είδος και το χρώμα τους (πίνακας διπλής εισόδου).
  • Άκουσαν το παραμύθι "Η περιπέτεια μιας  Σταγόνας"  (εκδ. Σαββάλας) και κατασκεύασαν ομπρέλες.
  • Συνέθεσαν παζλ με σκοπό τον εντοπισμό λεπτομερειών σε έναν πίνακα ζωγραφικής και σύγκριναν μεταξυ τους διαφορετικά έργα νεκρής φύσης.
  • Με την τεχνική του τυπώματος έφτιαξαν καλάθι με φρούτα.
  • Κατασκεύασαν σταφύλια με χαρτί γκοφρέ και πλαστελίνη.
  • Ζωγράφισαν σχήματα ανθρωπάκια και έγραψαν ιστορίες σε ομάδες.
  • Με την τεχνική της ιδεοθύελλας βρήκαν λέξεις από Φφ  για φθινόπωρο και φρούτα, διαβάστηκαν τα βιβλία "Ο καλός Φουρφούρης" (Stehr Gerald) και "Η βασιλοπούλα που ζητούσε το φεγγάρι"    ( Ζωή Βαλάση) , ακούστηκε το τραγούδι " Παραμύθι-μύθι" από τη συλλογή λάχανα και χάχανα και προβλήθηκαν αποσπάσματα από το πρώτο επεισόδιο της "Φρουτοπίας" ( Ε.Τριβιζάς).
Επίσης στο πλαίσιο του προγράμματος του Ολοήμερου τα νήπια ασχολήθηκαν με το παραμύθι " Ας ήμουν ένα πρόβατο σπουδαίο"    (Michael Schober).

Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δρασεις μας.



Πίνακας διπλής εισόδου ( φρούτο-χρώμα)

Κατασκευή ομπρέλας (χαρτοκοπτική)


Το πάτημα των σταφυλιών




Η Παναγιώτα η χελώνα μας

Τυπώματα







Ένοια του αριθμού. Παιχνίδι με ζάρι

Παιχνίδι διαδρομής με ζάρι βασισμένο στο παραμύθι " Ένα κουμπί που το έλεγαν Όσκαρ". Τα νήπια βοηθούν τον Όσκαρ να φτάσει στο καπέλο του ταχυδακτυλουργού.


Με πολλή φαντασία και πρωτοτυπία τα νήπια σε ομάδες έφτιαξαν ανθρωπάκια σχηματούληδες, (κάθε ομάδα επέλεξε συγκεκριμένο σχήμα)  και  "έγραψαν" αντίστοιχες ιστορίες









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου