Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024

Νερό - Πηγή ζωής

      


   Στο πλαίσιο του εργαστηρίου δεξιοτήτων "νεροεξερευνητές" και με αφόρμηση το παραμύθι του Μάνου  Κοντολέων "Ο χιονάνθρωπος που δεν ήθελε να λιώσει" ασχοληθήκαμε με την τήξη του πάγου και το νερό, το τόσο πολύτιμο στοιχείο για τη διατήρηση της ζωής στον πλανήτη μας. Γνωρίσαμε μέσα από πειράματα (τήξη πάγου, δημιουργία σύννεφου) τις τρεις μορφές του (υγρό νερό, πάγος -χιόνι, υδρατμός), διερευνήσαμε βασικές του ιδιότητες (άχρωμο, άοσμο, άγευστο, χωρίς σχήμα) και ανακαλύψαμε πού το συναντάμε (θάλασσα, λίμνες, ποτάμια, συντριβάνια, βρύσες κ.α.). Στη συνέχεια ακούσαμε το παραδοσιακό ουκρανικό παραμύθι το "μαγικό γάντι", δείξαμε την Ουκρανία στον χάρτη, μιλήσαμε για τον τσουχτερό της χειμώνα και τοποθετήσαμε σε χωροχρονική αλληλουχία τα ζώα του παραμυθιού με κριτήριο τη σειρά εμφάνισής τους στο παραμύθι. Εστιάσαμε στη χρήση τακτικών επιθέτων όπως πρώτος, δεύτερος , τρίτος, τελευταίος κ.α. Οι βοριάδες, άνεμοι του χειμώνα και ο βάτραχος, το δεύτερο ζώο που εμφανίζεται στο παραμύθι"το μαγικό γάντι, μας οδήγησαν στην ενασχόληση με το γράμμα Ββ. Παράλληλα ολοκληρώθηκαν οι δράσεις για την κατάκτηση της έννοιας του αριθμού ένα. Το τμήμα 1 μας έστειλε φωτογραφίες από παιχνίδια-πειράματα που έγιναν με ένα άλλο στοιχείο της φύσης τον αέρα που όπως και το νερό έχει τη δύναμη να μετακινήσει αντικείμενα. Στο ολοήμερο τμήμα επιχειρήθηκε μια ενδιαφέρουσα προσέγγιση των αριθμών 0 και 1 μέσα από τα χρώματα του ουράνιου τόξου.

Ακολουθούν φωτογραφίες από τις δράσεις μας.



Η ιστορία μας για έναν χιονάνθρωπο που έλιωσε

φύλλο εργασίας: Εικόνες που μπαίνουν σε
χωροχρονική σειρά

Η δική μας εικονογράφηση του
 παραμυθιού του Μ. Κοντολέων








                                                                                 
¨Ψάρεμα" και περιγραφή εικόνων που δείχνουν πού υπάρχει νερό.

                                                                                 
Δείχνοντας τη θάλασσα στον χάρτη


Το νερό μπορεί και τον υδρόμυλο
να κινήσει

Χρωματίσαμε νερό για να αποδείξουμε
ότι το νερό δεν έχει δικό του χρώμα


                                                        

Τμήμα 1 Κατασκευή: Η εξαέρωση
του νερού από τον ήλιο



Τμήμα 2: Φτιάχνοντας ένα ουράνιο τόξο

Νερό και ήλιος: Χωρίς αυτά το ουράνιο τόξο
δεν εμφανίζεται στον ουρανό

    
Ολοήμερο τμήμα
Δημιουργία σειράς με τα χρώματα
του ουράνιου τόξου


Αντιστοίχιση ένα προς ένα

Ο αριθμός 0 μέσα από τα χρώματα
 του ουράνιου τόξου 

Ο αριθμός 1 μέσα από τα χρώματα του ουράνιου τόξου




Τραγούδι για τον αριθμό 1.
                                                             

                                                                            Τμήμα 1  

Παιχνίδια με τον αέρα







Από το μάθημα των αγγλικών

Από το παιχνίδι στην αυλή 

Ελεύθερο παιχνίδι στην τάξη
                                    

                          Δραματοποίηση του κύκλου του νερού
Ο Ήλιος με την ηλιόσκαλά του
                                                                                 
Ο άνεμος ο Σφυρίχτρας
                                                  
Η Λαμπιρένια και η Σταλίτσα
πλατσουρίζουν στη θάλασσα

Οι σταγόνες οδηγούνται στη Συννεφούπολη
                                                                                     
Η Συννεφούπολη


Ο Χορός ο Στριφογυριστός που προκαλεί
ο Σφυρίχτρας στη Συννεφούπολη

Οι σταγόνες στη θάλασσα και το ποτάμι





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου