Κυριακή 25 Φεβρουαρίου 2024

Αφρικανική σαβάνα και βροχερά δάση του ισημερινού

   


Μετά από τα ζώα των ερήμων του πλανήτη μας, "ταξιδέψαμε" στην αφρικανική σαβάνα για να γνωρίσουμε ζώα όπως ο ιπποπόταμος, η καμηλοπάρδαλη, ο ελέφαντας, η ύαινα, ο γυπαετός, τα γκνου, άλλα φυτοφάγα και άλλα σαρκοφάγα, άλλα θηλαστικά και άλλα ερπετά (κροταλίας, κροκόδειλος). Κάποια από αυτά (ρινόκερος) προστατεύονται από τον άνθρωπο γιατί απειλούνται με εξαφάνιση. Παράλληλα μέσα από τα ζώα προσεγγίσαμε τον αριθμό 5 και το γράμμα Ζζ για ζέβρα και ζούγκλα. Η λέξη ζούγκλα μας παρέπεμψε σε ζώα που προτιμούν τα βροχερά δάση από τη σαβάνα όπως ο παπαγάλος, η τίγρη, οι μαϊμούδες, σαύρες, δηλητηριώδη βατράχια κ.α.και να δούμε εικόνες από ζούγκλες στην Αφρική και τον Αμαζόνιο της Αμερικής όπου πρωτόγονες φυλές συνυπάρχουν αρμονικά με τα πιο άγρια ζώα. Ακούστηκαν παραμύθια όπως τα "ένα λιοντάρι στο Παρίσι", "ο αλυσοδεμένος ελέφαντας" (Χόρχε Μπουκάι), ¨πώς να κρύψεις ένα λιοντάρι" και το παραδοσιακό παραμύθι από το Κονγκό "οι κλέφτες των Καουρί" με θέμα τη μεταμόρφωση δύο ανθρώπων που η φυλή θεωρούσε κλέφτες σε μαϊμούδες κι εξηγεί τον σεβασμό των ανθρώπων αυτής της αφρικανικής χώρας προς τα συγκεκριμένα ζώα. 

Ακολουθούν φωτογραφίες από δραστηριότητες που αναπτύχθηκαν:

                                                    

Κατασκευή από χαρτόνι ζώων της σαβάνας




Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας θα μπορούσε
να ελευθερωθεί αν συνειδητοποιούσε τη δύναμή του.
Τα νήπια ζωγραφίζουν ό,τι καταφέρνουν τώρα
ενώ δεν μπορούσαν να το κάνουν παλιά.

Ενδεικτικές ζωγραφιές






Ο αριθμός 5
                                                                               

                                       Ντόμινο εξοικείωσης με την έννοια των αριθμών μέχρι το 5.

Βιβλία που διαβάστηκαν στα παιδιά


                                                          Τμήμα 1 

Το τμήμα 1 μας έστειλε φωτογραφίες από ένα πρότζεκτ για τα συναισθήματα και την αποδοχή του διαφορετικού μέσα από τη βιωματική προσέγγιση έργων τέχνης κυβισμού. Τα νήπια αλλάζοντας εκφράσεις στο πρόσωπό τους προσπάθησαν να αποδώσουν συναισθήματα όπως θυμός, φόβος, αγάπη, χαρά.










                                   


Ιστόγραμμα με ιδέες των νηπίων για την ορθή διαχείριση του νερού


Ολοήμερο τμήμα



Ταύτιση λέξεων σε πίνακες αναφοράς




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου